Indlæser
Bliv synlig i medierne – en workshop for iværksættere
Dato og tid
Torsdag d. 10. januar 2019 kl. 10:00 til 13:00
Tilmeldingsfrist
Onsdag d. 9. januar 2019 kl. 15:00
Sted
Nykredit ,
Munkebjergvænget 1,
5230 Odense M
Nykredit
Munkebjergvænget 1
5230 Odense M
Bliv synlig i medierne – en workshop for iværksættere
Arrangementsbeskrivelse
Ritzaus Bureau og Odense Iværksætterservice inviterer til en workshop for iværksættere med interesse i at effektivisere kommunikations- og pr-arbejde. Du får en indføring i de grundlæggende journalistiske virkemidler og i pressemeddelelsen som redskab i virksomheds-pr.
Små eller nystartede danske virksomheder er generelt gode til at anvende digitale markedsføringsværktøjer til annoncering for produkter eller servicer. Men mange glemmer eller undervurderer værdien af den traditionelle kommunikation samt den branding, en virksomhed kan få gennem medieomtale.
Lær at skrive en pressemeddelelse, som vinder genklang hos medierne
Pressemeddelelsen er et centralt værktøj i virksomhedskommunikation. Og bedre forståelse af pressemeddelelsens dna øger sandsynligheden for at få dit budskab omtalt i medierne. På dette morgenmøde lærer du pressemeddelelsen grundigt at kende – fra overskrift til afsendelse.
Journalist og kommunikatør Morten Steiniche optegner de essentielle journalistiske virkemidler. Og han gennemgår de grundlæggende kommunikative tips og tricks, som enhver virksomhed bør kende og anvende i deres marketingarbejde. Der vil være rig mulighed for at stille spørgsmål undervejs, og efter oplægget afprøver vi et par af teknikkerne i praksis gennem simple øvelser.
Du får:
- Konkrete råd til, hvordan du opsætter en effektfuld pressemeddelelse
- Tips til, hvordan og hvornår det er optimalt at henvende sig til medierne
- Generelle praktiske tips og inspiration til dit kommunikationsarbejde
Om Morten Steiniche
Morten Steiniche er uddannet journalist og har erfaring fra en lang række danske medier - både som skrivende journalist, som chefredaktør samt som iværksætter. Han har desuden arbejdet med kommunikation for en række virksomheder og organisationer.
Morten er fast tilknyttet Ritzaus Bureau, hvor han producerer kommunikationsrelaterede artikler til bureauets website. Han har netop sammenfattet en række af disse artikler i Ritzau-publikationen ’Bliv synlig i medierne – en pr-guide til virksomheder og organisationer’.
Om Ritzaus Bureau
Ritzaus Bureau er Danmarks største nyhedsbureau og har i mere end 150 år leveret nyheder til de danske medier. Mange af de nyheder, du kan læse, høre eller se i medierne, udspringer fra Ritzaus Bureau. Bureauet producerer cirka 11.000 nyhedshistorier på månedlig basis. Nyhederne sælges til medierne, som benytter dem i enten direkte eller viderebearbejdet form.
Ritzau har dog også brugt den enorme indsigt i det danske mediebillede samt viden om formidling til medierne, som er opsamlet gennem 150 år, til at udvikle en række kommunikationsværktøjer til virksomheder, organisationer og statslige organer. Pressemeddelelsestjenesten Via Ritzau er det primære af disse produkter. Der udsendes cirka 400 pressemeddelelser på tjenesten hver måned. Ritzau er således både modtager og distributør af pressemeddelelser og har derfor omfattende viden om, præcis hvilke parametre der gør, at en pressemeddelelser får spalteplads og ikke ender i affaldsspanden.Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >